BLOGGEN UDSAT FOR EN KOLD TYRKER

Bloggens mest gribende foto-serie i 2020 udspillede sig i maj, da en svanemor havde lagt sin seks æg lidt for tæt på havet ved busholdepladsen ved havnen i Gudhjem. Denne dramatiske billedtext fulgte fotoet LØRDAG 30. MAJ 23:28 – Natten er mørk og alligevel var Svane-mor vågen. Måske på grund af den stigende vandstand. Vinden er faldet lidt fra 8,6 m/s til 7,5 m/s, men vil stige i de tidlige morgentimer til tæt på 11 m/s. Hvis det samtidig bliver højvande, kan det give alvorlige problemer for Svane-mors seks uklækkede ællinger. Og desværre. Tragedien blev fuldbyrdet, da havet tog alle seks æg i løbet af morgenstunden. Historien blev også fulgt af Bornholms Tidende med inspiration fra Bloggen. Foto©JørgenKoefoed.

DA RÅDHUSKLOKKEN SLOG 12 SLAG den 31. december 2020 stod Bloggens klik-tal på 2.784.473. Tallet angiver antal klik siden Bloggen åbnede 1. maj 2010.

Det gennemsnitlige døgn-klik for 2020 landede på 866. Ganske pænt besøg på denne lille Blog.

Men.

Tallet på antal klik sidste år faldt drastisk til kun 316.948. Det laveste antal besøg siden 2014. Et styrtdyk i forhold til 2019 på lige ved 110.000.

Sådan ser det årlige klik-tal ud for de sidste syv år:

2013 – 223.318 klik

2014 – 317.589 klik

2015 – 328.688 klik

2016 – 352.797 klik

2017 – 335.832 klik

2018 – 402.697 klik

2019 – 426.651 klik

2020 – 316.948 klik

Hvad årsagen til styrtdykket er vides ikke. Eksperter udi hjemmesider fortæller, at hvis man ikke går i dybden med hvem, der kommer på besøg inkluderer tallet nogen gange besøg af robotter, som til stadighed afsøger hjemmesider verden over.

Nuvel, Bloggen vælger at konstatere, at interessen for, hvad der foregår i Gudhjem og i Paris og alt derimellem har været dalende.

Udover at der har været 34 færre blog-indlæg sidste år i forhold til 2019, kan Bloggen vælge at give Coronaen skylden. Det hermed gjort!

Heldigvis er Bloggen uafhængig af reklame- og sponsor-indtægter, så besøgstallets størrelse er kun interessant for Din Blogger – for pokker!

TOP 5-KLIK 2010:

Nr. 1 – 21. august: 3.129 klik

Nr. 2 – 27. maj: 3.076 klik

Nr. 3 – 18. maj: 3.036 klik

Nr. 4 – 24. december: 2.732 klik

Nr. 5 – 28. juli: 2.130 klik