SOM DET KAN SIGES [142] OM RELIGIØST SPROG, OM GRIMHED … OG OM SUCCES


MAN HØRER SÅ MEGET. Nogen gange så meget at ørerne er ved at falde af. Og det er trods alt det sjoveste – eller det mest interessante:

Præstesønnen, koncernchefen og udgiveren af Berlingske Media Anders Krab-Johansen i sin klumme i Berlingske: En afgørende byggesten i vores menneskeforståelse og kultur er vasket ud, og vi har mistet forbindelsen til det religiøse sprog, som kan være værdifuldt, når glæde, sorg, ondskab eller egoisme rammer. I mange kirker står en slet skjult venstreorienteret præst, som tror, at opgaven er at udbrede sociale budskaber.

Reklame-guruen over alle – Peter Wibroe – til Pernille Rosenkilde i EUROWOMAN på spørgsmålet om, hvorfor han forlod reklamebranchen ved årtusindskiftet: Jeg gik i æstetisk eksil, fordi alting efter min klassiske smag blev grimmere og grådigere.

Den nye komet på den internationale kunstscene Frederik Næblerød med en bornholmsk kæreste til Michala Rosendahl i EUROWOMAN: Det er jo lidt fy, fy selv at sige, at man er succesfuld, og jeg vil helst ikke gå ud at sige: ”Hold øje med mig, jeg bliver en af de store!” Men selvfølgelig er det det, jeg drømmer om, og jeg synes, jeg er på vej et sted hen, som godt kunne blive rigtig spændende.